Ny chef för kundcenter

Cecilia Franzén Rooth blir ny chef för kundcenter från och med den 1 juni. Samtidigt flyttas kundcenter organisatoriskt och blir en enhet inom Kommunikationsenheten.
Cecilia Franzén Rooth arbetar idag som HR-specialist i Båstads kommun. Hon har tidigare erfarenheter bland annat av att vara kundcenterchef i Umeå kommun och konsultchef på Aftonbladet.
– Jag brinner för att ge god service och skapa bra möten mellan människor. Det här uppdraget knyter ihop många av mina tidigare erfarenheter, och jag ser en oerhört stor potential både i uppdraget och medarbetarna på kundcenter. Jag vill att vi tillsammans ska återuppta arbetet med utvecklingen av kundcenter och att skapa intern och extern service på hög nivå, säger hon.
Kommunikationsavdelningens chef Jessica Krantz ser fram emot ett tätare samarbete mellan kommunikatörerna och kundcenters medarbetare.
– Vi jobbar alla med service och kommunikation på olika sätt. Kundcenter är ofta kommunens ansikte utåt och hela kommunikationsavdelningen, inklusive kundcenter, är viktiga för hur Båstads kommun uppfattas av andra. Därför går kundcenters utveckling hand i hand med hur Båstads kommuns varumärke utvecklas, säger hon.
Cecilia Franzén Rooth, som får titeln Service- och evenemangschef, kommer också som en del av sin tjänst att arbeta med olika kommunala evenemang. Hon tillträder sin nya tjänst i sommar.
 

Inlägget Ny chef för kundcenter dök först upp på Båstads Kommun.

Avbryt

Lämna en kommentar