Tonalitet

Att skapa en familjär känsla. Tonaliteten är vilka känslor Familjen Helsingborg vill förmedla med kommunikation. Den kommunikation vi skapar med hjälp av ord, bild och layout förmedlar en känsla och en upplevelse. Det är viktigt hur vi gör för att skapa den känsla vi vill förmedla. Vår tonalitet tar sats i varumärkets värdegrund:

  • Gemensamt
  • Mänskligt
  • Kreativt
  • Välkomnande

Tonaliteten är riktad till mottagarna av vår kommunikation och beskriver hur vi vill uppfattas:

  • Aktiv
  • Person
  • Passion

Vi är aktiva och närvarande, i såväl handling som i vila.
Vi är riktiga människor med äkta känslor och engagemang.
Vi är passionerade i det vi gör.

I texter och bilder finns det aktiviteter, personer och passioner. Det skapar känslan av Familjen Helsingborg. Här är några exempel vi hoppas du inspireras av.

”Jag är stolt över att servera riktig, hemlagad saft, starkt nybryggt kaffe och kakor bakade här, med riktigt smör och bara bra råvaror.”
”Man måste nöta och nöta. Vi är här varje dag efter skolan och hela helgerna. Alltid gör det ont någonstans, men det glömmer man när man lyckas med en ollie eller en 360.”
”Jag gör jämt bomben, fast mamma eller pappa kollar alltid först om det är tillräckligt djupt. Det är det oftast, och vi brukar åka till en massa olika ställen för att bada.”
”Suget i magen ger alltid sug efter nästa tur. Och nästa… Jag tröttnar aldrig på det här berget.”
”Idealet är att segla året runt. Ibland tar jag en tur på juldagen. Men hon måste ju upp ibland för att underhållas, och på senare år uppskattar jag det arbetet mer och mer.”
”Här känner vi våra leverantörer, vi vet att de tar väl hand om sina djur. Vi kan berätta precis var de kommer från för våra kunder, det ger köttet en extra god krydda.
”Jag tänker bli tennisstjärna. Varje sommar tittar jag på stjärnorna i Båstad och tänker att en dag är det jag som vinner.”

Fick du hjälp av informationen på sidan?