Typografi
En tydlig familj. I den grafiska profilen för Familjen Helsingborg ingår fyra typsnitt, Helvetica Neue, Adobe Garamond Pro, Suomi Hand och Arial. Här visas tillämpningen av de olika typsnitten. Vi skriver alltid alla texter i versal-gement.
Helvetica Neue LT Std 95 Black, professionellt bruk
Rubriker, professionellt bruk
Helvetica Neue LT Std 75 Bold, professionellt bruk
Mellanrubriker, professionellt bruk
Helvetica Neue LT Std 55 Roman, professionellt bruk
Ingresser och kortare texter mot färgad bakgrund där light blir för tunt.
Helvetica Neue LT Std 45 Light, professionellt bruk
Kortare brödtexter i exempelvis annonser.
Adobe Garamond Pro, professionellt bruk
Längre brödtexter, till exempel i broschyrer.
Adobe Garamond Pro Italic, professionellt bruk
Kursiverad brödtext.
SuomiHand, professionellt bruk
Vinjettext. Används för vinjetten “Känslan skapar Familjen Helsingborg”, som finns som särskild eps-fil. Använd sparsamt i andra sammanhang.
Typsnitt för digitalt bruk och word
Arial Bold
Rubriker i word, digitala presentationer som exempelvis PowerPoint eller Keynotes, e-post och webbsidor.
Arial Regular
Digitala presentationer som exempelvis PowerPoint eller Keynotes, e-post och webbsidor.
Garamond
Brödtexter i Word.
Observera att din kommentar blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra.
Ange din e-postadress för att få återkoppling på din feedback.